Sunday, January 31, 2010

Perempuan Melayu Cepat kahwin

   
    Saya tengok ramai perempuan melayu masih muda dah bergelar isteri , cepat juga mereka nak kahwin ni ? mengapa agaknya ? sekarang zaman moden perempuan tak boleh terlalu mengharap kepada Jantan .  Antara sebabnya mungkin nak elakkan maksiat dan dosa  ....mmmm.....(no comment)
  
     Perkahwinan merupakan satu ikatan  dan bagaikan kontrak .Tapi pada perkahwinan sering berlakunya kecurangan .Dalam perkahwinan Islam poligami dihalalkan , iaitu C jantan boleh berkahwian < 4 orang isteri . Untung juga lelaki ni dapat rasa banyak perasa. Kaum perempuan pula :(

         Pada zaman moden ni , banyak perkahwian berakhir dengan perceraian , dan akibat daripada itu kedua-dua pihak memikul gelaran baru  . C lelaki (duda) dan perempuan (Janda) .Gelaran ini akan jenggal dan kurang sedap . 

        Pihak yang menerima kerugian ialah perempuan , hal ini kerana mahkota mereka dah dirampas oleh bekas suami  dan menjadikan saham mereka turut jatuh . Manakala lelaki tak rugi langsung .Senjata mereka masih seperti sediakala .

      Cuba engkau fikirkan kalau ko bakal peristerikan janda apa kata orang ????
     
        Nasihat saya kaum perempuan jangan kahwin dahulu , kumpul duit dan pastikan career dah kukuh baru kahwin kalau tak ....nanti engkau kena tunggu bantuan JPM....huhu

No comments: