Friday, January 29, 2010

Orang Gemuk Rendah Diri & Diketepikan

    
      Gemuk .......salah sapa ...salah dirisendir sebab kuat makan, tak pandai control makan ,  nafsu kuat , waris keturunan dan takdir .... Bagaimanapula dengan yang kurus kuat makan  tapi masih kurus-kurus lagi . Mungkin nasib mereka baik kot ....daya metabolisme mereka active tak seperti C gemuk ....  :(

       Kanak-Kanak yang gemuk mungkin sering diejek dan buli oleh rakan sekolah .Kesannya mengganggu emosi kanak tersebut  dan menyebabkan mereka rendah diri . Waktu saya sekolah menengah ...saya sering dibuli oleh budak bajau dan suluk (sabahan ) ....mereka turut menggelar saya Rakishi (WWF) ahli gusti gempal  yang kacukan negro . Mereka tak sedar diri mereka ...sudah lah hitam , wajah pun hodoh dan pelajaran pun teruk masih nak menghina. waktu tu saya memang tak tahan  dan tertekan .Macam tak nak pergi ke sekolah itu .tapi saya terpaksa pergi juga .saya  asyik kena buli dan pernak beberapa kali budak lelaki anak bajau  menampar dan memukul saya ...saya nak lawan tapi mampu sangat ...sebab budak2 bajau tu ada geng ...terpaksalah kena pukul oleh mereka. Malahan pondan juga mentertawa  dan menghina saya ... Hairan juga saya ...(engkau tu pondan ,bukannya sempurna sangat)..... kesan ini menyebabkan saya rendah diri dan menjadi pendiam .

       Tapi kini semuanya berubah , saya menjadi semakin cantik .BigBeautiful Woman (BBW) walaupun badan saya tak gemuk sangat pada masa ini . tapi sikap rendah diri masih ada  dan adakala bila teringat  waktu lampau , saya sangat benci kepada mereka . Orang kampung tak tahu malu .

       Saya hairan kenapa  orang nak diskriminasi orang gemuk , kenapa orang gemuk tak boleh kerja ke ?apabila melihat artis gemuk yang dibubarkan contract kerana gemuk ...saya geram dan tiba2 menjadi tak ada keyakinan .Mereka tu cantik tapi gemuk kenapa nak pecat mereka . Dia masih mampu melakukan pekerjaannya .ish ish ...harap2  nanti orang yang pecat dan pandang rendah dengan  orang gemuk akan dapat rasa apa yang dirasa oleh orang gemuk macam kami .

                                 "Fat is not fault , Only you make it fault"
                                             "Fat is not sins "


No comments: